empty label
שאלה
שלום לכם..אני מדריכה בבני עקיבא בסניף מעורב. אני מדריכה ילדים בגילאי 14-15.בשבט שלי יש הרבה סוגים-יש את היותר חזקים מבחינה דתית שבאים מבית של רבנים,ובכלל קצב ההתקדמות שלהם נורא מהיר ב"ה.יש את הפחות רוחניים שקצת יותר קשה להם להתקדם אבל גם הם ב"ה טובים. ויש את הילדים שיותר "חפיפניקים"-(עד כמה שהמילה הזאת לא רצינית) שהם באים חלקם מבית חילוני נוגעים בבנות וכו´. השאלה שלי היא כזאת- האם אני יכולה להגביל את השבט בדברים שהם רוח ההלכה-שמבחינה מסויימת הילדים שברמה יותר גבוהה דורשים את זה, ועם זאת לאבד דווקא את אלה שהכי צריך לקרב??-שהם אחת המטרות הגדולות של בני עקיבא. האם מותר למצוא הקלות-ברוח ההלכה כמובן, ולא באיסורים מוחלטים ומוסכמים ע"י כולם. ברשותכם יש לי עוד שאלה-יש איסור מפורש!!ללכת כל השבט לבית של בת לעשות על האש בגג, כשההורים שלה נמצאים והמדריכים נמצאים גם כן-ומשגיחים ששום בן לא ייכנס לחדר של בנות? אשמח אם תענו לי-תודה רבה על העבודה הברוכה.!!
תשובה
שלום, קודם כל, תחזקנה ידיך על הפעולות המבורכות ורצונך להעלות קומה את החניכים. לכתחילה היינו רוצים שכל מין יתפתח בפני עצמו, בנים לחוד ובנות לחוד, עד אשר יגיעו לבשלות והמפגש האישי והרציני הראשון עם בני המין השני יהיה לקראת החתונה. זהו המצב הבריא ביותר לנפש (אפילו אצל אומות העולם), וגם נמנעים בכך מנפילה לחטאים חמורים שהתורה הקדושה מזהירה עליהם. יחד עם זאת, את צודקת שלא ניתן להתקדם ולמצוא את עצמנו לבד. ואף על פי כן, אפשר וניתן לתת יחס של כבוד והערכה למציאות האידאלית ולהציב ואותה כיעד שאליה מתקדמים לאט לאט. המשנה במסכת אבות מדריכה אותנו: ["עשה לך רב"] - זהו עקרון חשוב מאוד בסניף. באופן כללי, חשוב מאוד למצוא רב מהאזור ולקבל הדרכות ממנו, כך שבמשך הזמן הרב יכיר את הסניף היטב ויכול להיות לעזר רב (דומני, שגם הרב ישמח בקשר עם הנוער) ביחס לשאלתך- האם יש איסור מפורש למפגש "על האש"? באופן פשוט, אין איסור מפורש, ואם הצעד הזה יגבש את השבט וירומם אותו - אין בכך מניעה. אפשר אולי, שהערב יהיה סביב נושא חינוכי, וטוב לגבש את החברה סביב נושא חיובי ולא ליצור גיבוש ריק מתוכן. בברכה בעז
התשובה נכונה ליום נתינתה