כהמשך לשיעור של הרב נתניאל חייט הרב לבנון עומד על דעתו של הרב קוק זצ"ל, אומר שכל דעתו של הרב זצ''ל היא לראות את התוצאות של 'אנרגית החשמל' ולראות אם הם דומות לאלה של אש.
הרב זצ"ל הבין שחשמל הוא אש לכל דבר ועיניין, גם לתולדות שלו ולכל דבר היוצא ממנו.
לאחר מכאן הרב לבנון השווה לנר - חשמל הוא כמו נר שמקצה את מה שהוא נמצא עליו. אפשר להבין שע"פ הרב קוק גם מה שיש בתוכו חשמל הוא מוקצה.
הועבר במסגרת יום עיון בסוגיית חשמל בשבת בישיבת אלון מורה, בתאריך כ"ט תמוז תשפ"ג
הרב פתח בארבעת האיסורים שיש בחשמל בשבת:
1- בגופי חימום וחוטי להט האיסור הוא יישום מבעיר ומבשל.
2- בשאר מכשירים יש איסור בונה וסותר.
3- בסגירת מעגל חשמלי יש איסור מוליד.
4- איסור נוסף הוא הניצוץ שנוצר בחיבור החשמל.
הרב פירט לגבי כל איסור מה הסברות עליהם הוא נשען, הרב סיים בכך שאיסור השימוש בחשמל בעיקרו מושען על המנהג הרווח בכל העם שלא להשתמש בחשמל בשבת
הועבר במסגרת יום עיון בסוגיית חשמל בשבת בישיבת אלון מורה, בתאריך כ"ט תמוז תשפ"ג
כהמשך לשיעור של הרב נתניאל חייט הרב לבנון עומד על דעתו של הרב קוק זצ"ל, אומר שכל דעתו של הרב זצ''ל היא לראות את התוצאות של 'אנרגית החשמל' ולראות אם הם דומות לאלה של אש.
הרב זצ"ל הבין שחשמל הוא אש לכל דבר ועיניין, גם לתולדות שלו ולכל דבר היוצא ממנו.
לאחר מכאן הרב לבנון השווה לנר - חשמל הוא כמו נר שמקצה את מה שהוא נמצא עליו. אפשר להבין שע"פ הרב קוק גם מה שיש בתוכו חשמל הוא מוקצה.
הועבר במסגרת יום עיון בסוגיית חשמל בשבת בישיבת אלון מורה, בתאריך כ"ט תמוז תשפ"ג
הרב פתח בארבעת האיסורים שיש בחשמל בשבת:
1- בגופי חימום וחוטי להט האיסור הוא יישום מבעיר ומבשל.
2- בשאר מכשירים יש איסור בונה וסותר.
3- בסגירת מעגל חשמלי יש איסור מוליד.
4- איסור נוסף הוא הניצוץ שנוצר בחיבור החשמל.
הרב פירט לגבי כל איסור מה הסברות עליהם הוא נשען, הרב סיים בכך שאיסור השימוש בחשמל בעיקרו מושען על המנהג הרווח בכל העם שלא להשתמש בחשמל בשבת
הועבר במסגרת יום עיון בסוגיית חשמל בשבת בישיבת אלון מורה, בתאריך כ"ט תמוז תשפ"ג