שיעורים ליום העצמאות - רבני ישיבת אלון מורה
-
שיעור 1 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
-
שיעור 4 מתוך 51 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ד
שיעור 2 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
מערכת הזמן מפסח ועד עצרת זו מערכת של בניית עצמאות שמתחילה בעצמאות בסיסית יצאיה מעבדות לחרות ומסתיימת בעצמאות רוחנית אותה קיבלנו במעמד הר סיני בחג השבועות. יום העצמאות ויום ירושלים הם זמנים של בניית העצמאות בדורות האחרונים ומשום ימים אלו מצאו את מקומם בתוך ספירת העומר. בניית העצמאות חייבת לבוא לידי ביטוי בשלושה תחומים: 1. יציאה מעבדות לחרות. 2. עצמאות רוחנית. 3. עצמות ארץ ישראלית.
תקציר על השיעור
-
שיעור 3 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
שיעור 2 מתוך 17 בסדרת
שיעורים לל"ג בעומר
שיעור 3 מתוך 10 בסדרת
שיעורים ליום ירושלים
אם היינו אומרים "על הניסים" ביום העצמאות - מה היינו אומרים? "בימי בן גוריון"? הרי הוא לא הדמות לחיקוי שלנו...
מי הדמות שמביאה את גאולה ישראל? לכל אחד יש בראש דמות של איך המשיח צריך להיראות וע"י מי הגאולה צריכה להתבצע. האם באמת הגאולה חייבת להיות ע"י דמות בדיוק כמו שאנחנו מדמיינים או שהיא יכולה לבוא גם על ידי אנשים שלכאורה לא טבעיים לתפקיד?
"יבוא הנס מכל מקום", העיקר שיבוא.
שיעורו של הרב דוד דודקביץ, ראש ישיבת "רועה ישראל" ורב היישוב יצהר, על תהליכי הגאולה.
הועבר בישיבת אלון מורה בשנת תשע"ה.
תקציר על השיעור
-
שיעור 4 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
שיעורו של הרב דוד טורנר על יום העצמאות ומשמעותם של התאריכים שלו.
הועבר בישיבת אלון מורה, אייר תשפ"ב.
תקציר על השיעור
-
"נפלה לא תוסיף קום בתולת ישראל". האם תהיה עוד גאולה? מה יהיה אופיה של הגאולה האחרונה? איך היא תיראה?
על תהליכי הגאולה שבדור האחרון והסיבוכים שבה.
תקציר על השיעור
-
-
מה עניין טהרת המצורע מלמד אותנו על יציאתנו מהגלות ועל סמיכות יום הזכרון ליום העצמאות? מה המקור לאמירת הלל ביום העצמאות? ולמה איננו אומרים הלל גם בליל יום העצמאות?
תקציר על השיעור
-
שיעור 8 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
-
שיעור 25 מתוך 45 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"א
שיעור 9 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
טומאת לידה באה בעקבות החיבור בין הגוף לנשמה. החיבור הזה טומן בתוכו קושי גדול לנשמה, אך טומן בתוכו גם פוטנציאל גדול לעלות למעלה מן המלאכים. חובתנו לתחזק כל הזמן את הצד הרוחני ולשעבד את הגוף לרוח ולא להניח לרוח להשתעבד לגוף.
בתהליך ההיטהרות יש שלב טכני ושלב רוחני. ברית המילה היא החלק העיקרי בתהליך הרוחני ויש בה קריאת כיוון על מה עלינו לשים את הדגש בהמשך הדרך.
כח הדיבור הוא הכח שמבדיל את האדם מן הבהמה. המדבר לשון הרע פוגם בקומת האדם שלו ומטשטש את הפער שיש בינו לבין הבהמה.
כשם שתהליך הלידה יש בו תערובת של טומאה וטהרה כך גם בלידת האומה יש התערבות של טומאה וטהרה. תפקידנו כאומה לשים דגש על הרוח ולשעבד החומר לרוח ולא ח"ו לכופף את הרוח לטובת החומר.
תקציר על השיעור
-
שיעור 10 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
מה יחסנו לכך שהקמת המדינה לא נעשתה ע"י אנשים יראי שמיים?
מה קרה לנו ברגע הקמת המדינה? ובמה צריך להתחזק לקראת העתיד?
שיעורו של הרב שחר אימבר, כחלק משיעורי זמן קיץ מקוון, ישיבת אלון מורה, אייר תש"פ.
תקציר על השיעור
-
שיעור 11 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
על מה נקבעת אמירת הלל? האם אמירתו היא מדאורייתא? האם כשתיקנו לאומרו זה רק בדור שתיקנו או לכל הדורות? מתוך כך - מה המקור לאמירת הלל ביום העצמאות? והאם אומרים הלל גם בליל יום העצמאות?
תקציר על השיעור
שיעורים ליום העצמאות - רבני ישיבת אלון מורה
-
שיעור 1 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
-
שיעור 4 מתוך 51 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"ד
שיעור 2 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
ו אייר התשפד
(14.05.2024)
38 דקות
מערכת הזמן מפסח ועד עצרת זו מערכת של בניית עצמאות שמתחילה בעצמאות בסיסית יצאיה מעבדות לחרות ומסתיימת בעצמאות רוחנית אותה קיבלנו במעמד הר סיני בחג השבועות. יום העצמאות ויום ירושלים הם זמנים של בניית העצמאות בדורות האחרונים ומשום ימים אלו מצאו את מקומם בתוך ספירת העומר. בניית העצמאות חייבת לבוא לידי ביטוי בשלושה תחומים: 1. יציאה מעבדות לחרות. 2. עצמאות רוחנית. 3. עצמות ארץ ישראלית.
תקציר על השיעור
לדף השיעור
-
שיעור 3 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
שיעור 2 מתוך 17 בסדרת
שיעורים לל"ג בעומר
שיעור 3 מתוך 10 בסדרת
שיעורים ליום ירושלים
ט אייר התשעה
(28.04.2015)
48 דקות
אם היינו אומרים "על הניסים" ביום העצמאות - מה היינו אומרים? "בימי בן גוריון"? הרי הוא לא הדמות לחיקוי שלנו...
מי הדמות שמביאה את גאולה ישראל? לכל אחד יש בראש דמות של איך המשיח צריך להיראות וע"י מי הגאולה צריכה להתבצע. האם באמת הגאולה חייבת להיות ע"י דמות בדיוק כמו שאנחנו מדמיינים או שהיא יכולה לבוא גם על ידי אנשים שלכאורה לא טבעיים לתפקיד?
"יבוא הנס מכל מקום", העיקר שיבוא.
שיעורו של הרב דוד דודקביץ, ראש ישיבת "רועה ישראל" ורב היישוב יצהר, על תהליכי הגאולה.
הועבר בישיבת אלון מורה בשנת תשע"ה.
תקציר על השיעור
לדף השיעור
-
שיעור 4 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
-
-
-
-
שיעור 8 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
-
שיעור 25 מתוך 45 בסדרת
ויורנו מדרכיו - תשפ"א
שיעור 9 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
ב אייר התשפא
(14.04.2021)
37 דקות
טומאת לידה באה בעקבות החיבור בין הגוף לנשמה. החיבור הזה טומן בתוכו קושי גדול לנשמה, אך טומן בתוכו גם פוטנציאל גדול לעלות למעלה מן המלאכים. חובתנו לתחזק כל הזמן את הצד הרוחני ולשעבד את הגוף לרוח ולא להניח לרוח להשתעבד לגוף.
בתהליך ההיטהרות יש שלב טכני ושלב רוחני. ברית המילה היא החלק העיקרי בתהליך הרוחני ויש בה קריאת כיוון על מה עלינו לשים את הדגש בהמשך הדרך.
כח הדיבור הוא הכח שמבדיל את האדם מן הבהמה. המדבר לשון הרע פוגם בקומת האדם שלו ומטשטש את הפער שיש בינו לבין הבהמה.
כשם שתהליך הלידה יש בו תערובת של טומאה וטהרה כך גם בלידת האומה יש התערבות של טומאה וטהרה. תפקידנו כאומה לשים דגש על הרוח ולשעבד החומר לרוח ולא ח"ו לכופף את הרוח לטובת החומר.
תקציר על השיעור
לדף השיעור
-
שיעור 10 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות
-
שיעור 11 מתוך 11 בסדרת
שיעורים ליום העצמאות